Support

Eindelijk een online platform voor professionals binnen het sociaal domein waar jij als professional bijscholingssessies krijgt waar en wanneer je maar wilt en casuïstiek kunt bespreken met jouw collega’s door heel Nederland. Daarnaast zijn de specialisten er voor jou om jou te helpen met je vragen.

Overal vind je een online arts, psycholoog of advocaat. Met Support heb jij dé online kwaliteitsmedewerker tot jouw beschikking waar en wanneer je het nodig hebt. Een must als professional binnen het sociaal domein.

Per abonnement betaal je slechts 95 euro per jaar. Hierbij krijg je gratis Het Actualiteiten College t.w.v. 49 euro. Kortom betaal je nog geen 2 euro per week!

Zo maken we kennis toegankelijk voor iedere professional.

Herken jij dit...

–  Je hoort in het nieuws iets over Beschermd Wonen; er gaat wat veranderen. Maar wat dan precies en wanneer? En wat betekent dat voor jou en voor je werk?

–  Je hebt een cliënt met een pgb dat ingevuld wordt door een familielid. Je hebt twijfels over de kwaliteit van de invulling en weet niet goed hoeveel uren je in moet zetten;

–  Een cliënt meldt zich bij de gemeente. Eén jaar geleden heeft hij een melding gedaan, maar deze weer ingetrokken in verband met de hoge eigen bijdrage. Vanaf januari 2019 is echter het abonnementstarief ingevoerd, dus wil de cliënt als nog de gevraagde hulp. Hoe ga je daar nu mee om vanuit de kantelingsgedachte? De cliënt heeft het immers prima gered afgelopen jaar. Of toch niet?

–  Je hebt een vraag liggen voor kortdurend verblijf. Dit komt niet vaak voor. Hoe zit het ook alweer met de regelgeving? Is dit nu Wmo of WLZ? Of kon je ook bij de verzekering terecht?

In veel van deze gevallen is het fijn om met iemand te kunnen sparren, maar dan wel iemand die weet hoe het zit. In de afgelopen jaren hebben wij gemerkt hoe prettig en waardevol het is dat onze professionals met elkaar kunnen overleggen. Hoe ze het bij de ene gemeente geregeld hebben, is soms een slimme oplossing voor de ander.

De inhoud

Maandelijks worden er bijscholingssessies gegeven over verschillende thema’s. Deze sessies zijn gemakkelijk via de computer of mobiele app te bekijken. Tijdens deze sessies kunnen er live vragen worden gesteld welke direct worden beantwoord. Deze sessies blijven beschikbaar en zijn te allen tijde via het platform Support terug te kijken.

Is er een thema of actualiteit waar jij graag meer over zou willen weten? Dan bieden we jou de mogelijkheid om een live-sessie aan te vragen.

Daarnaast loop je als professional soms ook tegen vraagstukken aan waarbij je niet direct weet welke weg te bewandelen. Op Support bieden we jou de mogelijkheid om casuïstiek in te brengen. Onze professionals zullen jou helpen het vraagstuk op te lossen.

Los van de bijscholingssessies en casuïstiekbesprekingen updaten we je via Support regelmatig over het laatste nieuws en de ontwikkelingen binnen het sociaal domein.

Tenslotte is Support een laagdrempelige plek om online te netwerken met collega’s door het hele land!

De vorm

Het online platform Support maakt gebruik van Workplace. Workplace heeft dezelfde look and feel als Facebook en is daarom herkenbaar en gemakkelijk in gebruik.

Hand-outs, richtlijnen en andere documenten zijn gemakkelijk terug te vinden. Daarbij staan wij voor je klaar om jou te helpen wanneer het toch niet lukt.

Door de evenementenkalender, waar ook de bijscholingssessies in opgenomen staan, weet je precies wanneer welk thema op de agenda staat. Via één druk op de knop kun jij je aanmelden. Hierdoor ontvang jij ook nog een herinnering voordat de bijscholingssessie start!

Meld je aan voor Support
BEKIJK ONZE VACATURES